Take a fresh look at your lifestyle.

7 Shampoo Kucing Terbaik

0 11

Pengggunaan shampoo kucing adalah sangat penting.

Semua pencinta kucing, sudah pasti suka memeluk dan membelai kucing kesayangan mereka. Terutama kucing yang diperlihara di dalam rumah.

Ini adalah satu terapi dan dapat menghilangkan stress.

Untuk itu, kebersihan kucing sangat perlu dititikberatkan.

Mandikan kucing setiap minggu dengan shampoo yang sesuai sangat digalakkan.

Dalam artikel ini, saya akan senaraikan 7 jenis shampoo kucing terbaik yang korang boleh beli.

Nak tahu?

Teruskan bacaan korang..

Shampoo Kucing Terbaik

1. Organic Olive Essence Pet

Kelebihan

Korang nak tak, minyak zaitun yang ada 1001 manfaat ada dekat shampoo kucing korang?

Korang guna shampo Olive Essence. Ia diperbuat daripada ekstrak minyak zaitun yang diformula khas untuk bersih kucing.

Antara kebaikan Organic  Olive Essence:

  • Bunuh kutu dan hama
  • Bunuh bakteria
  • Anti keguguran bulu kucing
  • Kekal warna bulu kucing

Cara nak guna

Sebelum mandikan kucing, pakai sarung tangan getah terlebih dahulu.

Korang mandi dulu kucing, sapu shampo ini ke seluruh badan dan kepala kucing dan bilas.

Lepas amalkan shampoo Olive Essence, bulu kucing kesayangan korang akan jadi bersinar, lembut dan tak gugur. Bau pun wangi, sedap nak peluk.

2. Bio-D PawPal No Rinse Flea And Tick Pet Shampoo

Kelebihan

Korang nak settle masalah kutu yang ada di kucing korang guna shampo?

Korang perlu guna shampo jenis spray iaitu Bio-D PawPal.

Antara kebaikan Bio-D PawPal:

  • Pelbagai guna. Boleh guna untuk kebersihan, hilangkan kutu dan kelembapan bulu kucing.
  • Senang nak guna, tak perlu air
  • Anti bakteria
  • Selamat digunakan untuk semua kucing
  • Wangian tahan lama

Kekurangan

  • Harga agak mahal

Cara nak guna

Korang hanya perlu picit 2 – 3 kali spray ini dan gosok sampai berbuih. Lepas itu, korang boleh sapu terus dekat badan dan kepala kucing

Lepas ini, korang dah tak perlu nak stress mandikan kucing kesayangan korang. Spray kan jer. Tak sampai lima minit siap.

3. Dr.Pets Perfumed Pet Shampoo

Kelebihan

Anak kucing korang baru berumur 6 minggu? Tak tahu nak pakai shampo apa?

Korang boleh guna shampoo Dr.Pets. Ia sesuai untuk anak kucing.

Antara kebaikan Dr.Pets Perfumed Pet Shampoo:

  • Wangian tahan lama
  • Sesuai untuk semua jenis bulu kucing
  • 100% minyak wangi yang diimport dari France
  • Bunuh kuman yang ada di bulu
  • Selamat digunakan

Kekurangan

  • Harga sedikit mahal. Saya sarankan korang klik butang di atas ini untuk tegok harga promosi di Shopee.

Cara nak guna

Korang perlu mandi kan kucing terlebih dahulu, tuang sedikit shampoo ini dekat badan dan kepala kucing. Then bilas.

Untuk results terbaik, boleh guna shampoo ini setiap minggu dekat kucing korang.

Lepas pakai shampoo Dr.Pets, korang akan rasa haruman wangian ‘mewah' setiap kali bermain dengan kucing kesayangan.

4. McLee's Aromatherapy Cat Shampoo

Kelebihan

Kucing korang suka main dekat luar?

Korang takut kucing korang masuk rumah, dah start bau busuk dia?

Apa kata, korang cuba guna shampo McLee's.

Antara kebaikan McLee's:

  • Diperbuat daripada minyak bunga ros
  • Boleh naik sistem imun kucing
  • Melembapkan bulu kucing
  • Sesuai untuk kucing yang suka bermain atau berjalan-jalan di luar

Cara nak guna

Korang perlu guna sarung tangan getah dan guna shampo ini seperti biasa.

5. Aniclean Shampoo

Kelebihan

Korang nak sinarkan lagi bulu kucing korang?

Pakai shampo Aniclean ini.

Antara kebaikan Aniclean:

  • Naikkan seri dan kilaun bulu kucing
  • Elak bau busuk pada bulu kucing

Kekurangan

  • Kemungkinan sesuai untuk kucing yang berbulu tebal dan gebu

Cara nak guna

Basahkan badan kucing terlebih dahulu, tuang shampoo ini dekat bulu badan kucing. Biarkan selama 5 minit dan bilas.

Untuk result terbaik, korang boleh guna shampoo ini setiap minggu.

Lepas korang amalkan shampo Aniclean, korang akan rasa syok nak peluk kucing kesayangan korang setiap hari.

6. Fido Anti-Bacteria Cat Shampoo

Kelebihan

Kucing korang suka main tempat kotor macam main dekat tanah? Takut ada kuman melekat pada bulu kucing?

Korang boleh cuba shampo Fido.

Antara kebaikan Fido anti-bacteria:

  • Teknologi NanoMed, 99% berkesan cegah bakteria yang ada pada bulu kucing
  • 24 jam perlindungan anti-bakteria dan anti-virus
  • Selamat untuk kucing dewasa dan anak kucing
  • Wangi bulu kucing
  • Sembuh luka

Selain itu, jenama ini turut ada hair conditioner.

Kebaikan Fido shampoo with hair conditioner:

  • Naikkan seri bulu kucing
  • Wangian tahan lama
  • Tak hakis bulu kucing
  • Boleh guna setiap hari

Kekurangan

  • Perlu beli satu per satu

Cara nak guna

Untuk Fido shampoo with hair conditioner, korang boleh mandi, tuang dan bilas dekat bulu kucing korang. Boleh juga korang nak guna shampo ini setiap hari.

Untuk Fido anti-bacteria, korang boleh guna dua minggu sekali.

Lepas korang dah tak perlu susah nak sapu ubat kalau kucing korang luka. Pakai shampoo ini, luka sembuh dalam masa 7 hari.

7. Fatty Cat Shampoo

Kelebihan

Satu lagi shampo kucing yang ada banyak pilihan yang korang boleh dapatkan.

Kelebihan berbeza ikut warna botol shampo ini:

  • Biru – khas untuk bersih dan lembutkan bulu kucing
  • Merah – khas untuk bersih dan memberi haruman wangi yang tahan lama
  • Pink – khas untuk anak kucing
  • Hijau – khas untuk bunuh kutu kucing
  • Oren – khas untuk rawat masalah bulu seperti fungus atau kulit sensitif yang ada kucing

Kekurangan

  • Perlu beli satu per satu

Cara nak guna

Korang perlu mandi dulu kucing korang, tuang shampoo ke atas bulu kucing, dan urut selama 5 minit. Lepas itu, bilas dengan air suam atau air biasa.

Khas untuk wanita lepas bersalin

yang nak

kempiskan perut 

dalam 3-7 hari sahaja

dalam 3-7 hari sahaja

 KEMPISKAN PERUT

Leave A Reply

Your email address will not be published.