Take a fresh look at your lifestyle.

First Aid Kit Terbaik Yang Wajib Ada Setiap Rumah

0 215

Untuk yang mencari first aid kit terbaik, boleh baca ini sampai habis ye…

Tidak kira di mana korang berada, walaupun di rumah, amat penting untuk mempunyai first aid kit atau peti pertolongan cemas supaya sentiasa bersedia jika berlaku kecemasan.

First aid kit juga penting semasa menyertai aktiviti luar, kerana kadang kemalangan yang tidak diduga mungkin berlaku.

Kenapa perlu ada first aid kit terbaik dan apakah yang perlu ada di dalamnya?

First aid kita bertujuan untuk merawat kemalangan kecil, termasuk luka ringan dan melecur.

Di bawah ini adalah senarai apa yang perlu ada dalam first aid kit.

1. Dressing kecil – berubat atau tidak
2. Dressing sederhana – berubat atau tidak
3. Dressing besar – berubat atau tidak
4. Dressing luka jenis pelekat – besar / kecil
5. Balut segitiga
6. Balut gulung (bandage) – 1” / 2”
7. Plaster pelekat
8. Kapas
9. Splint 
10. Ubat mata yang diluluskan oleh KKM
11. Pad mata
12. Balut getah atau tekanan
13. Campuran iodin alkohol 2% atau campuran air (gentian violet) 1% dalam botol tertutup 2oz
14. 1 botol ‘sal volatile’ dengan arahan kegunaan yang tercatit pada label
15. Gunting bedahan (hujung tumpul)
16. Safety pin

First Aid Kit Terbaik

1. Light And Durable Medical Trauma First Aid Kit

Mudah dibawa dan disimpan Kit Pertolongan Cemas ini kerana ia sangat kecil dan ringan. Item ini termasuk 14 jenis pertolongan cemas dan bekalan kit kecemasan yang berbeza. Fabrik nilon yang digunakan untuk membuat beg Kit Pertolongan Cemas ini juga kuat dan kalis air.

Ideal untuk digunakan di dalam kereta, persekitaran luaran, atau di rumah. Malang tidak berbau. Oleh itu, adalah lebih baik kita menyediakan bekalan kecemasan sebelum perkara yang tidak dijangka berlaku. Ini menjadikannya sebagai first aid kit terbaik yang muda dibawa dan disimpan.

2. Prado Malaysia 44pcs Emergency Lightweight Medical First Aid Kit

Terdapat 17 jenis komponen peti pertolongan cemas standard yang berbeza dalam peti pertolongan cemas yang ringan dan kecil ini. Menggunakan beg EVA yang kuat dan kalis air serta boleh digunakan di dalam kereta, di luar, di rumah dan tempat lain.

Membantu keluarga korang dalam kecemasan dengan menyediakan ubat untuk penyakit biasa seperti selesema, demam, kemalangan, atau penjagaan khusus untuk orang tua atau kanak-kanak kecil.

3. Cute Mini EVA Hardcase First Aid Kit for home office travel and camping

Walaupun sangat kecil dan comel, kit pertolongan cemas ini mempunyai semua bekalan yang diperlukan untuk aktiviti luar. Ia sangat ringan, kecil, dan mengambil hanya sedikit ruang dalam simpanan. Ia juga sangat mudah dibawa ke mana-mana.

Disebabkan saiznya yang kecil, maka tiada masalah untuk meletakkan ia di mana-mana ruang sekalipun seperti contohnya di laci almari, laci kereta ataupun diletakkan di sekitar almari rumah korang.

4. Watsons First Aid Kit Large

Kit pertolongan cemas yang besar dari farmasi Watson ini dilengkapi dengan pelbagai peralatan untuk merawat penyakit ringan atau berat. Walaupun kit kecemasan ini boleh digunakan di rumah, ia tidak mudah alih dan sangat berat kerana pembinaannya yang kuat dan kukuh.

Mengandungi penutup yang jelas untuk memudahkan korang untuk mencari ubat yang diperlukan dan keperluan lain yang berada di dalam kit ini.

5. First Aid Kit Medical Box Office Factory School Home Survival

Untuk merawat penyakit dan kecederaan yang timbul di rumah atau di tempat lain, korang mesti mempunyai pakej pertolongan cemas. Pek pertolongan cemas boleh membantu mengurangkan risiko jangkitan atau keterukan kecederaan, daripada luka kecil kepada yang lebih serius.

Pek pertolongan cemas ini sesuai untuk digunakan di pejabat atau tetapan runcit kerana ia termasuk semua ubat yang diperlukan untuk mengendalikan sebarang kecemasan.

6. Professional Medical PVC First Aid Kits Box Portable Outdoor Travel Camping Sport Emergency Box Complete Set

Peti pertolongan cemas ini sangat baik dan komprehensif untuk merawat luka kecil dan pertolongan cemas. Memandangkan produk disusun secara teratur, korang boleh menggunakan produk ini dengan cepat dan mudah dalam situasi yang tidak dijangka.

Selain itu, ia sangat kecil dan ringan, menjadikannya mudah untuk dibungkus untuk percutian, perkhemahan, mendaki, memancing dan aktiviti lain.

Leave A Reply

Your email address will not be published.