Take a fresh look at your lifestyle.

10 Moisturizer Hilangkan Jeragat Yang Terbaik Di Malaysia

0 5,152

Pada yang mencari moisturizer hilangkan jeragat, boleh refer kat bawah ni ye…

Padah kerja bawah matahari dan malas cuci muka dengan bersih, sekarang muka dah jadi berbintik-bintik sebab jeragat. Sudahnya, muka nampak tua dari usia sebenar.

Semua wanita inginkan wajah yang sentiasa kelihatan muda.

Apa yang sebenarnya menyebabkan wajah kita kelihatan tua?

Cuba korang tengok balik gambar -gambar lama korang semasa muda, kemudian bandingkan dengan wajah korang sekarang. Mungkin banyak perubahan yang korang lihat.

Dua perubahan paling ketara yang boleh membuat wajah korang nampak lebih tua adalah kehadiran pigmentasi pada wajah dan kedutan pada muka.

Tahukah korang, dengan merawat masalah jeragat, korang boleh kelihatan lebih muda lima ke 10 tahun.

Namun, dengan teknologi kecantikan terkini, masalah ini bukan lagi suatu yang mustahil untuk diselesaikan!

Satu-satunya langkah pencegahan yang paling berkesan adalah penggunaan pelindung matahari. Melindungi kulit daripada sinaran UV memang boleh mengelakkan pigmentasi.

Jom lihat senarai moisturizer hilangkan jeragat yang terbaik yang boleh korang semua gunakan.

Moisturizer Hilangkan Jeragat

1. Garnier Sakura White Pinkish Radiance Moisturizing Cream SPF 30

Krim Pelembap Garnier Sakura White Pinkish Radiance mempunyai sifat SPF21, krim merah jambu halus ini dengan campuran Ekstrak Sakura, Vitamin B3 dan Vitamin C menyuburkan kulit secara mendalam dan membantu mencerahkan warna kulit korang dan bintik-bintik gelap, menghaluskan tekstur kulit dan menghaluskan pori-pori.

Dengan Krim Pelembap Sakura White Pinkish Radiance, kulit korang akan capai tona kulit sekata dalam masa 4 minggu! Best kan!

Hari demi hari, kulit mekar cantik bak bunga sakura, cerah, segar, lut sinar dengan cahaya merah jambu.

2. The Body Shop Vitamin E Intense Moisture Cream

The Body Shop Vitamin E Intense Moisture Cream diformulasikan khusus untuk korang yang ada masalah kulit yang sangat kering.

Krim malam yang kaya  Vitamin E dan mudah meresap ke dalam kulit. Ia sangat membantu masalah kulit kering dengan cepat.

Pelembap ini sangat intensif menghidrat, menjadikan kulit lebih lembut dan lembap. Dirumus dengan vitamin E, Asid hyaluronik dan Minyak wheatgerm.

3. Bio Essence Bio-Hydra Aqua Moisturizing Gel

Tekstur gel ini sangat menyegarkan dan terlalu ringan.

Ia juga mudah menyerap kelembapan jauh ke dalam kulit, meningkatkan tahap penghidratan kulit tanpa meninggalkan rasa melekit dan berminyak.

Tahap penghidratan gel ini dipertingkatkan lagi dengan 2 jenis Hyaluronic Acid (Power Nano Hyaluronic Acid & Hyaluronic Acid) yang memberikan penghidratan yang kuat dan mengekalkan kelembapan dalam kulit korang.

Diperkaya dengan Ekstrak Cranberry & Minyak Zaitun, mengekalkan kulit korang terhidrat secara mendalam dan melindunginya daripada kerosakan alam sekitar.

Selepas penggunaan, kulit korang akan terasa anjal, matte dan segar!

4. Olay Regenerist Micro – Sculpting Night Cream

“Kenapa muka kau nampak kusam? Usia baru 20an tapi muka dah macam orang 40an”,

Aduhai tertekan giler dengar sindiran dan teguran sebegini, rasa nak kurung dalam bilik sahaja.

Tapi nak buat macam mana! Masalah ini timbul apabila kulit muka kita terdedah kepada sinaran matahari, debu kotoran, pencemaran udara dan penjagaan wajah yang tidak rapi.

Olay Regenerist Micro-Sculpting Night Cream diperkaya dengan bahan khusus yang digelar Amino-petide Complex yang dapat membantu menggalakan pertumbuhan sel kulit baru dan Hydra-Firming Complex pula mampu mengekalkan keremajaan kulit.

Proses pemulihan akan bertindak secara lembut, tidak memedihkan malah setiap sapuan adalah dijamin tidak melekit mahupun berminyak seperti krim jenama lain.

5. Nanowhite Double Action Hydrating Moisturizer

Produk hilangkan jeragat pelembab Nanowhite ini membawa agen pencerah kulit ini jauh ke dalam kulit dan melepaskannya apabila kulit memerlukannya.

Disumus khas untuk mencerahkan bintik-bintik gelap dan membetulkan tona kulit yang tidak sekata.

Ramuan lembut dan boleh meningkatkan seri wajah dengan menghaluskan pori-pori dan memperbaiki tekstur kulit.

Sesuai untuk kombinasi dan kulit berminyak.

6. Aiken Vita – C Bright Moisturizer 40g

Produk dari Aiken ni yang focus pada mencerahkan kulit dan dengan kebaikan Vitamin C (Ascorbyl Glucoside) .

Ia sangat sesuai untuk kulit berjerawat sebab ada Tea Tree Oil dan Neem Extract dalam ni.

Texture jenis gel, so ianya sesuai untuk kulit korang yang jenis normal dan berminyak.

Bau oren yang selesa.

Untuk yang kulit kering, tak sesuai guna gel ini ye sebab moisturiser ni jenis light moisturisation. For better results korang kena guna serum dia jugak la.

7. ALIA Brightening Night Moisturizer 50 Ml

ALIA Brightening Night Moisturizer gunakan pelembap malam bagi mencapai kulit yang lebih anjal. Dengan penggunaan konsisten ia boleh menghilangkan cela dan bintik hitam pada wajah.

Rahsia kecantikan purba ini atas gabungan bahan- bahan Jeju Lily, Silver Vine Extract, Vitamin C dan Vitamin B3 yang membuatkan kulit korang cerah dan jadikan tona lebih sekata.

8. Bio White Pro Whitening Night Cream

Bio White Pro Whitening Night Cream dibuat lebih berkuasa dengan Sistem Mela-D eksklusif kami yang mengandungi nanopeptida pencerah generasi baharu, yang terbukti secara klinikal menghalang melanin sebanyak 33%.

Dirangsang lagi dengan pemangkin penghantaran proprietari – Bio Energy Complex, ia membantu mempercepatkan penghantaran pemutihan aktif sebanyak 39% ke bawah lapisan kulit.

Bio Energy Complex™ ialah formula proprietari yang meningkatkan keupayaan kulit untuk membaiki, memperbaharui dan menambah baik semula dirinya.

Dengan meningkatkan pengambilan oksigen, ia membantu kulit bernafas, menjadi aktif dan bertenaga.

Ini secara mendadak meningkatkan keberkesanan bahan bio penting, Tanaka dan Camellia yang mencerahkan kulit .

Rahsia pemutihan dan penyejukan tradisional Tanaka, mengunci dan menghalang kelembapan daripada tersejat dengan berkesan dan kulit terasa lebih sejuk, kulit menjadi lebih cerah dan membantu mengurangkan jerawat.

Bunga Camellia iaitu “Rose of Winter”, terkenal dengan daya tahan yang kuat dan sifatnya yang sangat melembapkan. Telah digunakan oleh Geisha Jepun selama berabad-abad untuk mencerahkan wajah dan melindungi kulit dengan berkesan daripada penembusan bahan pencemar luaran. Juga membantu menghilangkan kekusaman dan meningkatkan ketelusan kulit untuk mencapai kulit yang lebih cerah.

9. SAFI Perfect White Illuminating Day Cream

Selanjutnya adalah day cream dari Safi, iaitu Safi White Expert Illuminating Day Cream SPF 15. Produk dari Safi ini bisa dikatakan sebagai pelembap sekaligus sunscreen .

Jika dengan guna krim ni sudah membuat korang merasa cukup lembap, maka korang tidak perlu menggunakan pelembap lagi.

Formula ringan dengan ekstrak tumbuhan semula jadi dan Vitamin B3 yang dapat menyerap dengan cepat untuk menyerikan tona kulit korang.

Produk ni dapat melembapkan, meningkatkan “skin barrier” dan melindungi kulit korang dari sinaran UVA dan UVB.

Terbukti secara klinikal untuk mencegah pembentukan bintik-bintik hitam baru untuk kulit yang cerah dan berseri.

10. Wardah C- Defense Mousse Moisturizer

Produk ini adalah produk pelembap plus primer dalam satu produk dan membuatkan kulit korang lembap dan cerah serta menyamarkan pori-pori wajah korang.

Dengan SPF 15 PA++ yang akan melindungi kulit korang dari sinar matahari dan Hi-Grade Vitamin C sebagai antioksidan untuk kulit tampak lebih cerah dan halus.

Wardah C – Defense Mousse Moisturizer, korang akan jimat kerana satu produk dengan dua fungsi(Moisturizer + Primer).

Leave A Reply

Your email address will not be published.