Take a fresh look at your lifestyle.

7 Mini Rice Cooker Terbaik di Malaysia

0 788

Antara peralatan dapur yang wajib ada di setiap rumah adalah periuk nasi elektrik atau mini rice cooker.

Masalah nasi hangit atau nasi tak masak seringkali terjadi pada masa dahulu. Namun kini, dengan adanya periuk nasi elektrik terbaik, nasi dapat dimasak dengan sempurna dan cepat.

Walaubagaimanapun, periuk nasi elektrik ini terdapat dalam pelbagai saiz mengikut keperluan kita.

Jika korang mempunyai ahli keluarga yang ramai, maka korang memerlukan periuk nasi yang berkapasiti besar.

Manakala, yang bujang mungkin hanya memerlukan periuk nasi elektrik yang bersaiz mini sahaja.

Di sini kami senaraikan mini rice cooker terbaik untuk membantu korang buat pilihan.

Mini Rice Cooker Terbaik

1. Panasonic SR-E10A

Panasonic SR-E10A ialah model periuk nasi yang dihasilkan oleh Panasonic, pengeluar elektronik terkenal di Malaysia. Ia adalah periuk nasi padat dan ringan yang direka untuk isi rumah kecil atau individu yang kerap memasak nasi.

Periuk nasi SR-E10A mempunyai kapasiti 1 liter, yang sesuai untuk memasak sehingga 5 cawan beras. Ia beroperasi dengan satu sentuhan dan periuk dalam yang tidak melekat dan memudahkan korang memasak dan membersihkannya.

Ciri-ciri ketara lain bagi periuk nasi Panasonic SR-E10A termasuk penutup kaca lutsinar, fius terma terbina dalam untuk melindungi daripada terlalu panas dan penggunaan kuasa hanya 450 watt. Ia juga dilengkapi dengan cawan penyukat dan spatula hidangan.

Secara keseluruhannya, Panasonic SR-E10A ialah periuk nasi yang ringkas dan cekap yang boleh membantu korang menjadikan memasak nasi menjadi mudah.

2. Sharp KSH211

Sharp KSH211 ialah periuk nasi yang dibuat oleh Sharp Corporation. Ia direka untuk memasak nasi secara automatik dan memastikan ia hangat sehingga sedia untuk dihidangkan.

Beberapa ciri periuk nasi Sharp KSH211 termasuk berkapasiti 1.8 liter (kira-kira 10 cawan beras yang belum dimasak) , operasi satu sentuhan untuk kegunaan mudah, Periuk dalam tidak melekat untuk memudahkan pembersihan, Pemadaman automatik apabila nasi masak, Fungsi keep-warm untuk mengekalkan suhu dan kesegaran nasi yang dimasak.

Secara keseluruhannya, Sharp KSH211 ialah periuk nasi yang boleh dipercayai dan cekap yang boleh membantu memudahkan proses memasak dan menghasilkan nasi yang dimasak dengan sempurna setiap masa.

3. KHIND BPS07

Periuk nasi KHIND BPS07 adalah produk daripada syarikat KHIND, jenama Malaysia yang terkenal dengan pengeluaran pelbagai peralatan rumah. Berikut adalah beberapa ciri dan spesifikasi periuk nasi BPS07:

Berkapasiti 0.7 liter (sesuai untuk isi rumah kecil atau individu), beroperasi dengan kuasa 300 watt, periuk dalam nya tidak melekat , berfungsi simpan-panas automatik, beroperasi dengan satu sentuhan, didatangkan dengan cawan penyukat dan sudu hidangan.

Untuk menggunakan periuk nasi KHIND BPS07, cukup ukur jumlah beras yang korang hendak menggunakan cawan penyukat yang diberikan, tambah air mengikut tanda pada periuk dalam, dan tekan butang untuk memulakan proses memasak. Setelah nasi masak, periuk akan bertukar secara automatik kepada fungsi keep-warm untuk memastikan nasi pada suhu optimum sehingga korang bersedia untuk dihidangkan.

Amatlah penting untuk korang mengikuti setiap arahan dengan teliti untuk memastikan nasi dimasak dengan betul dan untuk mengelakkan kerosakan pada periuk nasi. Korang perlu sentiasa pastikan untuk membersihkan periuk nasi dengan teliti selepas setiap penggunaan untuk mengelakkan sebarang pengumpulan nasi atau sisa air.

4. KHIND RC903

Khind RC903 ialah periuk nasi elektrik yang direka untuk memudahkan proses memasak nasi. Beberapa cirinya termasuk:

a) Kapasiti : Khind RC903 mempunyai kapasiti 1.8 liter, yang boleh memasak sehingga 10 cawan beras pada satu masa. Ini menjadikannya sesuai untuk keluarga kecil hingga sederhana.

b) Fungsi Kekal Panas: Ciri ini memastikan nasi tetap hangat selepas dimasak. Ia secara automatik bertukar kepada mod simpan-panas selepas proses memasak selesai, jadi anda boleh menikmati nasi panas pada bila-bila masa anda mahu.

c) Periuk Dalam Tidak Melekat: Periuk dalam tidak melekat memastikan nasi tidak melekat pada bahagian bawah periuk, menjadikannya mudah dibersihkan.

d) Kawalan Satu Sentuhan: Khind RC903 mempunyai butang kawalan satu sentuhan yang memudahkannya untuk dikendalikan. Korang boleh menghidupkan/mematikan dengan mudah atau memilih mod memasak dengan hanya satu sentuhan.

e) Tudung Dalam boleh tanggal: Tudung dalam boleh tanggal memudahkan untuk membersihkan periuk dan memastikan tiada sisa makanan yang tertinggal.

f) Ciri Keselamatan: Khind RC903 mempunyai beberapa ciri keselamatan, termasuk fungsi tutup automatik yang mematikan periuk apabila nasi masak.

Secara keseluruhan, Khind RC903 ialah periuk nasi yang boleh dipercayai dan cekap yang boleh memudahkan proses memasak dan menjimatkan masa korang di dapur.

5. ELBA Rice Cooker ERC-D1233

Periuk Nasi ELBA ERC-D1233 ialah perkakas dapur kecil yang direka untuk memasak nasi dengan cepat dan mudah. Berikut adalah beberapa ciri periuk nasi ini:

a) Kapasiti: Periuk Nasi ELBA ERC-D1233 mempunyai kapasiti 1.2 liter, yang sesuai untuk memasak nasi untuk keluarga kecil atau individu.

b) Periuk dalam tidak melekat: Periuk dalam periuk nasi mempunyai salutan tidak melekat, yang menghalang nasi daripada melekat pada periuk dan menjadikannya lebih mudah untuk dibersihkan.

c) Memasak automatik: Periuk nasi mempunyai ciri memasak automatik, yang bermaksud ia akan dimatikan secara automatik apabila nasi masak, menghalang nasi daripada terlalu masak.

d) Fungsi tahan panas: Selepas memasak nasi, Periuk Nasi ELBA ERC-D1233 akan bertukar secara automatik kepada fungsi kekal suam, yang akan memastikan nasi tetap hangat dan segar sehingga 5 jam.

e) Fungsi mengukus: Periuk nasi juga dilengkapi dengan bakul mengukus, yang membolehkan anda mengukus sayur-sayuran atau makanan lain semasa memasak nasi.

f) Mudah digunakan: Periuk nasi sangat mudah digunakan. Hanya masukkan beras dan air ke dalam periuk dalam, hidupkan periuk, dan tunggu nasi masak.

g) Reka bentuk padat: Reka bentuk padat periuk nasi menjadikannya mudah untuk disimpan di dapur kecil atau di ruang kaunter yang terhad.

Secara keseluruhannya, Periuk Nasi ELBA ERC-D1233 ialah perkakas dapur yang mudah yang boleh membantu korang memasak nasi yang sempurna setiap masa

6. OEM 3 Layer Multifunctional Electric Stainless Steel Lunch Box

OEM 3 Layer Multifunctional Electric Stainless Steel Lunch Box ialah bekas makanan mudah alih yang direka untuk korang yang ingin menikmati hidangan hangat semasa dalam perjalanan.

Lunch Box ini terdiri daripada tiga lapisan bekas keluli tahan karat yang boleh disusun bersama dan dipanaskan dengan elemen pemanas elektrik. Elemen pemanas elektrik terletak di bahagian bawah Lunch Box dan boleh dikuasakan oleh salur elektrik atau powerbank.

Lunch Box nie juga mempunyai fungsi kawalan suhu automatik yang memastikan makanan tetap hangat pada suhu yang stabil, mengelakkan terlalu masak atau terbakar. Lapisan atas Lunch Box mempunyai corong wap yang membolehkan kelembapan berlebihan keluar, memastikan makanan segar dan berperisa.

Lunch Box juga mempunyai pemegang untuk mudah dibawa dan penutup yang boleh dikunci untuk mengelakkan tumpahan semasa perjalanan. OEM 3 Layer Multifunctional Electric Stainless Steel Lunch Box sesuai untuk pekerja pejabat, pelajar atau sesiapa sahaja yang perlu makan semasa dalam perjalanan. Ia mudah digunakan, mudah dibersihkan dan menyediakan cara yang mudah untuk menikmati hidangan hangat buatan sendiri pada bila-bila masa, di mana sahaja.

7. Smart Rice Cooker Electric Rice Cooker Baby Rice cooker Mini Rice Cooker Soup Pot Timing Keep Warm 1.5L BRC-GW30L

Mini Rice Cooker ialah perkakas dapur padat dan mudah alih yang direka untuk memasak nasi dan bijirin lain. Ia biasanya mempunyai periuk dalam yang tidak melekat dan pelbagai fungsi memasak, membolehkan korang menyediakan pelbagai hidangan.

Salutan tidak melekat pada periuk dalam menjadikannya mudah dibersihkan dan menghalang nasi daripada melekat pada bahagian bawah, yang boleh menyebabkan pembakaran dan menyukarkan pembersihan.

Fungsi multicooker bermakna korang boleh memasak bukan sahaja nasi, tetapi juga hidangan lain seperti sup, rebusan, dan juga pencuci mulut. Operasi Mini Rice Cooker menjadikannya mudah dan mudah digunakan, kerana korang hanya perlu memasangkannya dan menetapkan masa dan suhu memasak.

Reka bentuk mudah alih bermakna korang boleh membawanya semasa perjalanan berkhemah, berkelah atau bekerja, dan masih boleh menikmati nasi yang baru dimasak atau hidangan lain. Secara keseluruhannya, Mini Rice Cooker ialah perkakas dapur yang berguna dan serba boleh yang boleh menjimatkan masa dan usaha semasa menyediakan makanan.

Leave A Reply

Your email address will not be published.